Stoop ICT

Stoop ICT

Dienstverlening voor midden- en kleinbedrijf

Klantcases


Als toonaangevend IT-bedrijf streven we ernaar om op maat gemaakte oplossingen te leveren die de zakelijke doelstellingen van onze klanten matchen en vaak zelfs overtreffen.


We nodigen je uit om door onze klantcases te bladeren en te ontdekken hoe we samen met onze klanten hebben gewerkt aan het realiseren van hun doelen.

Klantcase Fluidwell

Wat was het probleem/de uitdaging waarmee de klant zich bij ons meldde

Groei van Fluidwell ondersteunen op ICT gebied, van 2005 tot op heden met een groei van 12 naar 50 medewerkers.

Tijdens corona een explosieve stijging in vraag naar thuiswerken, wat natuurlijk snel gefaciliteerd moest worden.

 

Wat waren de wensen van de klant m.b.t. de oplossing

Professionalisering en uitbreiding van aantal werkplekken, koppeling verkoopkantoor in de VS met hoofdkantoor in Veghel.


Hoe hebben wij dit vervolgens aangepakt

Netwerk- en serverinfrastructuur ingericht, inzet van een VoIP centrale met meerdere lijnen en medewerkers. Maar ook is er de mogelijkheid gecreƫerd om op de persoonlijke smartphone een VoIP client te gebruiken zodat zij bij thuiswerken goed bereikbaar bleven.

 

Eindresultaat

Een volledig beheerde internationale ICT omgeving, met zeer korte lijnen voor ondersteuning op locatie en op afstand.

Klantcase FysioChallenge

Wat was het probleem/de uitdaging waarmee de klant zich bij ons meldde

Klant start een nieuwe locatie in een andere stad.


Wat waren de wensen van de klant m.b.t. de oplossing

Graag bereikbaar blijven onder hetzelfde telefoonhoofdnummer wat gekoppeld zit aan de hoofdlocatie.

Onderling bestanden delen met de gebruikers tussen beide locaties.

Alle pc's en printers met netwerkkabels aansluiten.

Een goed en stabiel Wifi netwerk in het pand.


Hoe hebben wij dit vervolgens aangepakt

Door eerst te omschrijven wat de wensen waren van de klant, konden we hierop een IT-projectplan maken, zodat er geen verrassingen zouden ontstaan.


Tijdens de verbouwing van het pand, hebben we adviezen gegeven waar er netwerkaansluitingen moeten komen.

Op beide locaties werd ter voorbereiding de internetsnelheden verhoogd door van DSL naar Glasvezel te upgraden.


Voor plaatsing van de nieuwe inpandige wanden, hebben we een wifi simulatie uitgevoerd om een ruwe schatting te maken waar de accesspoints moeten hangen. Na plaatsing van alle wanden, hebben we een uitvoerige Wifi meting uitgevoerd, waarmee vervolgens de montagepunten van de Wifi Accesspoints exact werd bepaald. 


De nieuwe netwerkhardware werd eerst op ons kantoor ingericht en getest op stabiliteit. Hierna konden we de hardware plaatsen en een VPN tunnel opzetten tussen beide locaties, om het delen van bestanden en telefonie mogelijk te maken.


Eindresultaat

De klant is zeer enthousiast, bestanden delen, telefonie en Wifi werken als een zonnetje.

 

Ondersteuning extern IT bedrijf

In verband met privacy kunnen we deze klantcase alleen geanonimiseerd presenteren.


Wat was het probleem/de uitdaging waarmee de klant zich bij ons meldde

Klant heeft een cyberaanval gehad waarbij alle servers en werkstations versleuteld werden, inclusief de back-ups.

 

Wat waren de wensen van de klant m.b.t. de oplossing

Klant koos bewust voor het niet betalen van losgeld voor het opheffen van de versleuteling.

Eigen IT-afdeling en het externe IT-bedrijf vroegen ons of wij iets konden betekenen in het weer online krijgen van het ERP-systeem.

 

Hoe hebben wij dit vervolgens aangepakt

Terwijl zij bezig waren met het opnieuw inrichten van het netwerk, servers en werkstations, hebben wij in 5 dagen tijd in ons datacenter een volledige omgeving voor hun ERP applicatie ingericht.


Dit hield onder andere in:

  • Het maken van een apart netwerk voor deze klant t.b.v. het ERP pakket
  • Inrichten van een SQL en applicatie server
  • RDS servers
  • VPN toegang tot deze omgeving


Eindresultaat

Op deze tijdelijke omgeving kon de leverancier van het ERP pakket de klant assisteren zijn ERP systeem weer te vullen.

Toen hun eigen IT-infrastructuur weer operationeel was, na ongeveer 5 weken, hebben we daar nieuwe ERP servers ingericht en de data overgezet van onze tijdelijke omgeving naar de klantomgeving.

 

Kennismakingsgesprek

Ben je nieuwsgierig wat Stoop ICT voor jouw bedrijf kan betekenen? Dan komen wij graag met je in contact! Vraag een vrijblijvend kennismakings- of adviesgesprek aan.